|
|
Preparaty produkowane przez firmę MARINEX zawierają
|
|
|
Substancje, których dostarczają mają nadzwyczaj korzystny wpływ na nasz organizm, ponieważ budują go i są nam niezbędne genetycznie do utrzymania dobrego zdrowia przez całe życie. Ludzie spożywający taką dietę żyją w zdrowiu, sprawności intelektualnej i fizycznej najdłużej na świecie. |
Wszystkie preparaty firmy MARINEX są poddawane badaniom naukowym, w tym klinicznym - stosowanie preparatu u ludzi. Tylko takie badania są w stanie wykazać skuteczność i bezpieczeństwo, ustalić dawkę i czas stosowania oraz wskazać i konkretne efekty, jakie dany preparat przynosi. |
Preparaty firmy MARINEX zostały poddane w Polsce 9 badaniom klinicznym, 4 lekarskim badaniom populacyjnym, 2 badaniom eksperckim, otrzymały 11 ekspertyz i wiele tysięcy opinii klientów. |
|
|
DIETA DECYDUJE W CO NAJMNIEJ 50% O NASZEJ MŁODOŚCI I ZDROWIU. Suplementacja diety przebadanymi naukowo preparatami jest niezbędnym i niezastąpionym źródłem najważniejszych substancji budulcowych naszego organizmu. Tylko one uruchamiają najsilniejsze, kompleksowe, genetycznie zaprogramowane mechanizmy prozdrowotne. |
|
|
Po pierwsze BADANIA, po drugie SKUTECZNOŚĆ!
|
EFEKTY EFEKTY EFEKTY!
|
ZAGROŻENIE GRYPĄ ROŚNIE!
Okres grypowy już się rozpoczął, zmienna pogoda nie sprzyja naszemu zdrowiu i dlatego wzrasta ilość przeziębień i występuje poważne zarażenie grypą.
W związku z tym należy szczególnie zadbać o to, aby odporność naszego organizmu była na wysokim poziomie.
|
BioMarine®, NucleVital®Q10COMPLEX, BioCardine®Omega-3, La®Squalana Nasze preparaty są stale poddawane nowym badaniom klinicznym. Odkrywają one nowe możliwości zastosowania preparatów, ich skutecznośc i bezpieczeństwo. Aby przeczytać więcej o skuteczności naszych preparatów przejdź na tą stronę - znajdziesz tam prezentacje i prace naukowe opublikowane w czasopismach naukowych i prezentowane na konferencjach medycznych w Polsce. Udowadniają one strategiczną pozycję naturalnych suplementów diety firmy MARINEX w codziennej profilaktyce zdrowotnej i wspomaganiu walki z chorobami. |
Nauka weryfikuje skuteczność działania peparatu.
Badania kliniczne Badania lekarzy Badania eksperckie Ekspertyzy naukowe zobacz » |
STATYSTYKI ŻYCIA LUDNOŚCI POLSKI ORAZ PRZYCZYNY ZGONÓW
Na podstawie 30-letnich statystyk (1980-2009) możemy określić jakie jest prawdopodobieństwo długiego i zdrowego życia mieszkańców Polski. Bierzemy pod uwagę grupę osób będących w wieku 50 lat w roku 1980, obserwujemy tą grupę przez prawie 30 lat w odstępach 10-letnich.
I co widzimy?
Umieralność 30-letnia osób będących w roku 1980 w wieku 50lat.
zobacz »
| Nr 2, marzec 2010 |
|
| Najczęściej w wyniku zaburzeń lipidowych np. zbyt wysokiego poziomu cholesterolu nasze tętnice zaczynają sztywnieć. Zwiększa się wówczas ryzyko powstania chorób sercowo - naczyniowych i śmierci z ich przyczyny. Przyjmując codziennie kwasy omega-3 możesz zapobiec tym negatywnym procesom. Badania donoszą, że wzrost elastyczności naczyń obserwowano przy dawkach tylko powyżej 2 g EPA + DHA dziennie. |
Jeżeli chcesz być zdrowy - jedz to co zdrowe. Pożywienie buduje nasz organizm, dlatego musimy je tak dobierać aby maksymalnie zapewniało jego potrzeby. Jeżeli nie będziemy dostarczali substancji wartościowych to możemy być pewni, że zachorujemy.
U podstaw większości chorób leżą zaburzenia w gospodarce tłuszczami. Wynika to z nadmiernego spożycia złych tłuszczy zawartych m.in. w mięsie wieprzowym, wołowym i olejach roślinnych oraz zbyt małego spożycia dobrych tłuszczy zawartych w rybach i oliwie z oliwek. Zaburzenia te objawiają się w postaci m.in. hipercholesterolemii czyli nadmiaru cholesterolu w organizmie.
Hipercholesterolemia to najczęstsza przyczyna zaburzeń naczyniowych doprowadzająca m.in. do sztywnienia naczyń krwionośnych. Im bardziej sztywna tętnica tym trudniejszy przepływ krwi co prowadzi do zaburzeń w krążeniu. Sztywnienie tętnic jest uznawane za jeden z czynników ryzyka chorób i śmiertelności z powodów sercowo-naczyniowych dlatego podstawą profilaktyki oraz leczenia powinno być prawidłowe żywienie.
Zesztywnienie ścian tętnic zwiększa prędkość fali tętna (PWV) i może powodować wcześniejszy powrót fali odbitej. Wpływa to szkodliwie na serce, powodując jego większe obciążenie, zwiększoną utratę energii pulsacyjnej w tętnicach i wzmożone zużycie tlenu przez lewą komorę. Wiąże się to również z podwyższeniem skurczowego ciśnienia tętniczego (SBP) i ciśnienia tętna (PP)3.
EPA + DHA omega-3 korzystnie wpływają na stan naczyń krwionośnych.
Najnowsze badanie opublikowane w 2010 r. w czasopiśmie Clinical Nutrition dotyczyło wpływu kwasów tłuszczowych grupy omega-3 na sztywność tętnic. Analizy przeprowadzono na 25 zdrowych, niepalących osobach (12 mężczyznach i 13 kobietach) w wieku 19-68 lat. Z badania wykluczono osoby, które regularnie suplementowały powyżej 1g EPA i DHA.
Osoby badane przyjechały do jednostki badawczej rano po spożyciu ubogiej w tłuszcze (poniżej 10g) kolacji i standardowego śniadania (400kcal, 2.1g tłuszczu), nie spożywając alkoholu i powstrzymując się od wyczerpujących ćwiczeń fizycznych.
Po 5 godzinnym odpoczynku, popijając tylko wodę, badanym zmierzono ciśnienie krwi i podatność naczyń oraz pobrano dwie próbki krwi z cewnika umieszczonego na przedramieniu.
Następnie osoby podzielono na dwie grupy i podano im posiłki testowe, złożone z koktajlu mleczno-czekoladowego zawierającego testowane oleje, 3 kromek białego chleba z dżemem truskawkowym. Każdy posiłek zawierał 138g wodorowęglanów (56% z cukru), 23g białka, 33.3g tłuszczy z czego 30g zawierał olej testowy.Koktajl grupy kontrolnej zawierał olej palmowy i sojowy w stosunku 4:1, to typowy stosunek kwasów tłuszczowych dla diety brytyjskiej. Koktajl grupy badanej zawierał 23.2g oleju kontrolnego i 6,8g oleju rybiego [2g EPA i 2.7g DHA (Incromega DHA 65%(100mgEPA i 500mgDHA), EPA 65% (500mgEPA i 60mgDHA, forma trójglicerydy)], stosunek 2:3.
Badania donoszą, że pozytywny efekt podatności naczyniowej obserwowano tylko przy dawkach powyżej 2g EPA + DHA dziennie.2.
Posiłki konsumowano w przeciągu 15min. Po 30, 60,90,120,180, 240 min. od posiłku zmierzono ciśnienie tętna (PP) i tętnicze (SBP, DBP).
Badania podatności tętnic przeprowadzano na ramieniu przeciwnym do cewnikowanego dwoma technikami: PWA (analiza prędkości fali tętna) i DVP (analiza punktu załamania fali). W surowicy krwi badano całkowity cholesterol (TC), HDL, trójglicerydy (TAG), NEFA (wolne kwasy tłuszczowe) oraz poziom glukozy i insuliny.
Wyniki pokazały, że kwasy omega-3 osłabiały wskaźnik wzmocnienia (Al@75) i wskaźnik sztywności tętnic (SI) w porównaniu do tłuszczy w posiłku kontrolnym, co potwierdziły obydwa pomiary PWA i DVP. Po 240min. obserwowano również znaczące różnice w stężeniu wolnych kwasów tłuszczowych w surowicy, w grupie kwasów omega-3 poziom NEFA w surowicy był znacznie niższy niż w grupie kontrolnej.
Niektóre badania mówią, że omega-3 wpływają na przyswajanie tlenku azotu (NO) w ścianach naczyń krwionośnych, prowadząc do poprawy funkcji śródbłonka, co dalej może doprowadzać do zapobiegania sztywności naczyń. Podwyższony poziom NEFA redukuje produkcję tlenku azotu, uszkadzając NO-zależne i niezależne rozszerzanie naczyń krwionośnych. Dlatego można spekulować, że obniżone stężenie NEFA po podaniu posiłku zawierającego kwasy omega-3 może prowadzić do zwiększonej produkcji NO i zatem korzystnie wpływa na naczynia krwionośne
(w szczególności tętnice).
4,7g EPA i DHA grupy omega-3 zmniejsza sztywność tętnic już po 2 - 4 godzinach po spożyciu. Taki stan utrzymujący się długotrwale może korzystnie wpływać na zdrowie naczyń krwionośnych i zmniejszać ryzyko powstawania chorób układu krążenia.
|
Podsumowanie:
Kolejny raz możemy potwierdzić, na podstawie tego małego badania, że kwasy omega-3 to substancje niezbędne genetycznie dla naszego organizmu. Tłuszcze, które ratują ludzkie życie ale dostarczane nieprzerwanie i tylko w odpowiednich porcjach, powyżej 2g dziennie. Takie stężenie można osiągnąć poprzez codzienne spożywanie ryb morskich oraz poprzez uzupełnianie diety najwyższej jakości olejami rybimi. |
LITERATURA:
1 Mary F.-F. Chong, Stacey Lockyer, Caroline J. Saunders, Julie A. Lovegrove Long chain n - 3 PUFA-rich meal reduced
postprandial measures of arterial stiff ness. Clinical Nutrition xxx (2010) 1-4
2 Caslake MJ, Miles EA, Kofl er BM, Lietz G, Curtis P, Armah CK, et al. Eff ect of sex and genotype on cardiovascular
biomarker response to fish oils: the FINGEN Study. Am J Clin Nutr 2008 Sep;88(3):618-29.
3 M. Zając, J. Drożdż, M. Kurpesa, E. Trzos, T. Rechciński Nieinwazyjna ocena podatności tętnic. Forum Kardiologów
2004,9,3,79-87
Autorska publikacja przeglądowa Działu Naukowego MARINEX Intenational.







