Badania światowe
Kwasy tłuszczowe omega-3 mogą wydłużyć twoją młodość i życie.
Kwasy tłuszczowe omega-3 mogą spowolnić starzenie się komórek, a co za tym idzie ich umieranie.
Naukowcy z Uniwersytetu Kalifornii opublikowali badanie w którym sprawdzili zależność między ilością kwasów tłuszczowych omega-3 (EPA i DHA) w krwi, a długością telomerów. Telomery to sekwencje DNA na końcu chromosomów, które skracają się podczas kolejnych podziałów komórek. Gdy telomery są całkowicie zużyte następuje śmierć komórki.
Autorzy stwierdzili że wzrost ilości EPA i DHA omega-3 we krwi, spowalniał skracanie się telomerów co przekłada się na wydłużenie życia pojedynczej komórki, czyli naszego życia.
Jest to kolejne potwierdzenie na to jak ważną rolę odgrywają w naszym organizmie odpowiednio wysokie ilości kwasów tłuszczowe EPA i DHA. Działają one na poziomie kodu genetycznego, więc mają wpływ na cały nasz organizm. Chronią go strukturalnie i funkcjonalnie, a deficyt tych substancji w naszym organizmie jest bardzo duży.
Dlatego aby wydłużyć młodość i życie, spożywaj codziennie właściwe ilości kwasów tłuszczowych EPA+DHA grupy omega-3 w postaci odpowiedniej diety i suplementacji.
- Journal of the American Medical Association 2010, Volume 303, Issue 3, Pages 250-257 "Association of Marine Omega-3 Fatty Acid Levels With Telomeric Aging in Patients With Coronary Heart Disease"
Autorzy: R. Farzaneh-Far, J. Lin, E.S. Epel, W.S. Harris; Elizabeth H. Blackburn; Mary A. Whooley
Dieta śródziemnomorska i oleje rybie ratują życie w walce z chorobami nowotworowymi.
|
International Union of Nutritional Sciences (IUNS) - "Znaczenie jakości tłuszczy w zdrowej diecie".
W dniu 1-2 lutego w Barcelonie odbyło się międzynarodowe spotkanie ekspertów na temat jakości tłuszczy w zdrowej diecie.
Czterdziestu ekspertów w dziedzinie dietetyki, odżywiania i zdrowia z 25 krajów, którzy spotkali się w lutym w Barcelonie stwierdziło, że należy ograniczyć spożycie tłuszczów nasyconych i tłuszczów trans, które są przyczyną otyłości i chorób układu krążenia.
Kwasy tłuszczowe omega-3 nie powodują krwotoków w terapii chorób układu krążenia, w połączeniu z aspiryną i kropidogrelem.
Szereg badań naukowych potwierdza bezpieczeństwo stosowania dawek 3-8g/dzień EPA+DHA (J. Thrombosis and thrombolysis 1998; 5:257-261) a nawet do 21g/dzień. (Am.J.Cardiol. 2007;99[suppl.]44C-46C). Tylko dawki 4-10g/dzień EPA+DHA mogą znacząco polepszyć lipidogram (J. Thrombosis and thrombolysis 1998; 5:257-2), obniżają o 30-50% poziom trójglicerydów, a częstość powikłań ze strony układu krążenia obniża się o 19-45%, ryzyko nagłego zgonu sercowego mogą obniżyć nawet do 90%. (Medycyna po dyplomie vol.18,no.9,wrzesień 2009).
Porównanie występowania powikłań krwotocznych po terapii łączonej z zastosowaniem kwasów tłuszczowych omega-3 plus aspiryna plus klopidogrel versus aspiryna plus klopidogrel u pacjentów z chorobami układu krążenia.
Pauline D. Watson, DO, Parijat S. Joy, MD, Chileshe Nkonde, MD, MRCP, Scott E. Hessen, MD, Dean G. Karalis, MD*
Oleje rybne stosowane są w terapii obniżającej poziom trójglicerydów oraz w prewencji wtórnej choroby niedokrwiennej serca. W dużej części tej populacji pacjentów stosowana jest również aspiryna i klopidogrel. Każdy z tych leków może zwiększać ryzyko wystąpienia krwawienia, nie badano jednak ryzyka związanego z łącznym stosowaniem tych preparatów. Dokonaliśmy retrospektywnego przeglądu danych medycznych dotyczących występowania powikłań krwotocznych u 182 pacjentów, w większości z wywiadem choroby wieńcowej (średni wiek 61± 11 lat, 82% mężczyzn) leczonych wysokimi dawkami olei rybnych (średnia dawka 3 ± 1.25 g), aspiryną (średnia dawka 161 ± 115 mg) i klopidogrelem (średnia dawka 75 mg), porównując uzyskane dane z dostosowaną pod względem wieku i płci grupą kontrolną 182 pacjentów leczonych aspiryną i klopidogrelem. W średnim okresie obserwacji wynoszącym 33 miesiące obserwowano wystąpienie 1 epizodu poważnego krwawienia w grupie badanej, nie obserwując poważnych krwawień w grupie kontrolnej (p = 1.0). W grupie badanej obserwowano 4 epizody mniejszych powikłań krwotocznych (2.2%), w porównaniu do 7 w grupie kontrolnej 7 (3.9%). Mniejsze powikłania krwotoczne obserwowano u większej liczby pacjentów z grupy kontrolnej w porównaniu do grupy badanej, różnica nie była jednak statystycznie istotna (p = 0.5). Terapia łączona z zastaosowaniem olei rybnych, aspiryny i klopidogrelu jest bezpieczna i nie powoduje zwiększenia ryzyka wystąpienia powikłań krwotocznych w porównaniu z terapią aspiryną i klopidogrelem.
- Am. J. Cardiol. 2009;104:1052-1054. Artykuł zamieszczono za zgodą autora dr DG Karalis.
- Zobacz wersję oryginalną.
Optymalne postępowanie terapeutyczne po zawale serca.
Jak wykazało wiele dużych badań klinicznych niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe (nnkt) EPA+DHA grupy omega-3 mogą zmniejszyć śmiertelność z powodu zawału serca o 50% i o 81% z powodu nagłego zatrzymania akcji serca.
Wytyczne Europejskiego Towarzystwa Kardiologicznego zalecają suplementację kwasami tłuszczowymi EPA+DHA grupy omega-3 w dawce 1000 mg dziennie u wszystkich chorych po zawale serca. Zaleceniu temu nadano klasę I. Jak wskazują dane, są to w Polsce najrzadziej przestrzegane zalecenie tej klasy.
Jeżeli chorujesz na chorobę serca lub układu krążenia, a nie spożywasz codziennie 1000 mg kw. tł. EPA+DHA grupy omega-3 to powinieneś jak najszybciej porozmawiać ze swoim lekarzem.
Zamów BioCardine®Omega-3 Pakiet 8-miu - zestaw silnego serca
Kwasy Omega-3 zmniejszają ryzyko wystąpienia choroby niedokrwiennej serca o 64%
Opublikowane w 2003 roku amerykańskie badanie, które objęło analizą 120 000 kobiet wykazało, że spożywanie ryb od 5-7 razy w tygodniu zmniejsza ryzyko
wystąpienia choroby niedokrwiennej serca u kobiet chorych na cukrzycę aż o 64%. Znacząco obniża się również ryzyko zgonu.
- (Circulation. 2003;107:1852.). American Heart Association, Inc.
Dieta bogata w wielonienasycone kwasy tłuszczowe omega-3 może zmniejszać ryzyko wystąpienia raka jelita grubego i okrężnicy o 85%, wskazuje badanie przeprowadzone w Japonii w 2006 roku.
W tym badaniu badano skład lipidów błon komórkowych erytrocytów u 74 osób z rakiem jelita grubego i okrężnicy (grupa badana) w porównaniu do 221 zdrowych osób dobranych pod względem płci i wieku stanowiących grupę kontrolną.
Badacze stwierdzili istotny związek między stężeniem kwasu dokozaheksaenowego (DHA) w błonach komórkowych erytrocytów a zmniejszeniem ryzyka wystąpienia nowotworu (74% redukcja przy porównaniu stężenia najwyższego z najniższym). Cancer Epidemiology, Biomarkers & Prevention (Vol. 15, 1791–1798).
Jak wynika ze stężenia kw.tł. EPA i DHA w czerwonych krwinkach zmniejszenie ryzyka wystapienia raka jelita grubego i okrężnicy wiązało się z spożywaniem ponad 1000 mg dziennie.
- Cancer Epidemiology, Biomarkers & Prevention (Vol. 15, 1791-1798).
Czy już stosujesz
BioMarine570® - dla podwójnej odporności?Czy już stosujesz
BioCardine®Omega-3 - dla mocnego serca?Czy już stosujesz
La®Squalana - dla młodej skóry?
Dzień dobry! Czy wziąłeś już dzisiaj swoje BioMarine570®?