Zapytaj eksperta

Newsletter

Strona główna

Aktualna zawarość koszyka

Twój koszyk jest pusty

Czego potrzebuje Twoje serce aby mogło działać sprawnie?

Zdrowie Odpornosc Mlodosc Serce Serce i układ krążenia to jedne z najważniejszych elementów naszego organizmu. Od ich sprawnej pracy zależą wszystkie czynności jakie wykonujemy na co dzień. Wykonując tak odpowiedzialne zadania, serce potrzebuje odpowiedniej ilości właściwych, zdrowych substancji budulcowych i energetycznych, jakimi są tłuszcze.

Które tłuszcze są najbardziej odpowiednie dla serca?

W naszej codziennej diecie wyróżniamy kilka rodzajów tłuszczy. Są to m. in. lipidy (alkiloglicerole, skwalen, cholesterol), kwasy tłuszczowe nasycone i wielonienasycone omega-3 (EPA + DHA), omega-6 (AA, LA) oraz jednonienasycone omega-9 (kwas oleinowy).

Dostarczanie w nadmiarze dużych ilości cholesterolu, kwasów tłuszczowych nasyconych i omega-6 (głównie tłuszcze zwierzęce i oleje roślinne) powoduje blokowanie naszych tętnic i negatywnie wpływa na pracę serca. To prowadzi do rozwoju zmian miażdżycowych, niejednokrotnie kończących się zawałem a nawet śmiercią.

Najbardziej pożądane przez nasz organizm są niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe EPA + DHA omega-3. Znajdziemy je przede wszystkim w rybach i owocach morza.

Dlaczego serce i układ krążenia potrzebują właśnie tych tłuszczy?

  • Po pierwsze organizm buduje z nich serce oraz naczynia krwionośne. Tak zbudowane struktury, stają się mocniejsze, bardziej elastyczne i pracują bez zaburzeń arytmicznych.
  • Po drugie tłuszcze te są doskonałym źródłem energii niezbędnej do pracy serca. Serce 80% swojej całej energii uzyskuje właśnie z tłuszczy, a EPA + DHA omega-3 to ich najzdrowsza forma. Nie możemy ich pomijać bo wtedy świadomie doprowadzamy do choroby naszego serca. Dbajmy aby spożywane tłuszcze były najwyższej jakości, takie znajdziemy tylko w rybach i owocach morza oraz suplementach diety o skuteczności potwierdzonej w badaniach klinicznych (przeprowadzonych u ludzi).

Jak podaje WHO (Światowa Organizacja Zdrowia) kwasy omega-3 powinny stanowić 5 - 8 % dostarczanej dziennie energii, czyli 18 g codziennie. Dla organizmu człowieka najlepiej wchłaniane i wykorzystywane są kwasy EPA+DHA z grupy omega-3, dlatego to one powinny stanowić większość w dostarczanej puli kwasów omega-3.

Naukowcy udowodnili w wielu badaniach klinicznych, że już dzięki spożywaniu minimum 1,5-2 g dziennie kwasów EPA+DHA omega-3 organizm ma możliwość uruchomienia wielu fizjologicznych działań zapobiegających powstawaniu i rozwojowi otyłości i wielu innych działań prozdrowotnych.

 
  1. Zobacz jak budować silne serce z BioCardine®Omega-3 »
  2. AA - kwas arachidonowy
    LA - kwas linolowy
    DHA - kwas dokozahexaenowy
    EPA - kwas eikozapentaenowy

Osoby czytające ten artykuł czytały również:

Uwaga

Ta strona jest przeznaczona dla specjalistów!

Zgodnie z Rozporządzeniem Komisji (UE) Nr 432/2012 z dn. 16 maja 2012 oraz Rozporządzeniem nr 1924/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dn. 20 grudnia 2006r. z uwagi na zawarte na stronie wyniki badań, treść tej strony przeznaczona jest dla lekarzy, farmaceutów, dietetyków i osób zawodowo zajmujących się żywieniem.

Strony firmy MARINEX zawierają rzetelne informacje, oparte na wynikach badań naukowych przeprowadzanych głównie u ludzi, dotyczące roli jaką pełni odżywianie w funkcjonowaniu organizmu człowieka.